28.4.11

It's Crunch Time

I haven't written in a little bit because I've been rather busy recently. I go back to school on Monday and have some more work to get done before then. I have been preparing a monologue for one of my classes and still have more to do with that one. I have done the written work, but I need to rehearse it more before I go to perform it during the first week back in class. I think it will be good, though!
I also have to have a Shakespearean sonnet prepared as well as a few new musical theatre songs...eep! Not only is it time to get my work done for school, but I also have to make sure that I am prepared for my last performance with Bringing Tap Back on May 26th. It's coming up soon and we still have a fair amount of stuff to get done before the show. We have two numbers to finish and one to start! It should come together fairly quickly, though. It just makes me a little nervous. I am also taking part in a 10 year anniversary celebration for my former dance studio, Center Stage School of the Arts. We have 2 rehearsals, one stage tech and 4 performances. Good thing everything is condensed and will be taking place on weekends! The first Sunday after all of this, I will be teaching tap at a workshop in Hamilton as well as a few more throughout the summer. At the end of my second term in school, I told myself I wouldn't do anything outside of school.... so much for that! At least these are all ways to make money that are much more fun than any regular part-time job! ;)

5 comments:

Rosette ou Rosie, c'est pareil said...

You're running like a chicken with it`s head cut-off between Randolph, your upcoming show with Everett and the Center Stage 10 year anniversary celebration... Needless to say that your Dad and I will be at both shows cheering you on! Just like you'll be at our competition to encourage us along... On court comme des débiles ici... Une vraie famille de fous, mais on s'aime! C'est tout ce qui compte!

Le factotum said...

Oh, comme j'aimerais faire parti de votre famille. On ne s'ennuie pas ...

Lise said...

Bon anniversaire belle Geneviève, bonne fête! Que tes 22 ans t'apportent du bonheur, de l'amour, et que la fièvre de la jeunesse continue à te donner des ailes! Proftes-en bien car la jeunesse n'est pas éternelle (mëme si elle semble l'être lorsque nous le sommes): la vie passe tellement vite! Je crois que tu feras ce que tu veux de la tienne!

Et sois rassurée, vieillir n'a rien de terrible, même si l'âge apporte plein de petites (et grandes parfois) misères. Pour ma part je me débrouille bien avec ma mi-cinquantaine, et ne voudrais pas me revoir à vingt ans à notre époque.

Mais si je pouvais revenir en arrière dans le temps, dans le passé, et me retrouver à quinze ans en 1970 (c'est loin hein!), et choisir un autre chemin je le ferais...Réparer les gaffes du passé...(soupir)...hélas c'est impossible.

Je lis trop de science-fiction je crois...

Bonne fête Génilou-Gen-Geneviève!

Lise, chez ta mère qui t'aime infiniment, ce que tu sais déjà.



P.S. Tu vois je n'oublie pas que c'est toi qui m'a enseigné à faire un coeur

Rosette ou Rosie, c'est pareil said...

Ouille, ma Cocotte, ça fait presque plus longtemps que moi que tu n'as pas écrit sur ton blogue!... :-o
Comme je te sais des plus occupées, surtout ces temps-ci, je comprends très bien ton manque de temps. Cependant, ce serait amusant que tu prennes quelques minutes pour parler de ta nouvelle voiture, de tes aventures les plus récentes et de la vie que tu mènes en général...

Je t'aime plus gros que tout l'Univers entier et j'ai bien hâte de te lire, tout comme tes fidèles lecteurs d'ailleurs! <3 <3 <3

Rosette ou Rosie, c'est pareil said...

Eille, les coeurs n'ont pas fonctionné! Va falloir que j'aille suivre des cours chez notre belle Lise!... Attends une petite minute, là... ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ Eureka!!!!